Важно! Ето до какво води редовното консумиране на пълнозърнести храни

Учени от Харвард отбелязват 7% намаляване на риска от преждевременна смърт, включително 9% намаляване на риска от инфаркт и 5% намаляване на риска от рак.

Режим на хранене, който включва около четири пъти дневно (минимум 40 грама) пълнозърнести храни води до по-дълъг живот, включително и чрез намалена смъртност от инфаркт и рак, сочи проучване. За всеки 16 грама консумирани пълнозърнести храни дневно, учени от Харвард отбелязват 7% намаляване на смъртността, включително 9% намаляване на риска от инфаркт и 5% намаляване на риска от рак.

При повишаване на общия прием на пълнозърнести храни (неолющено зърно) до три порции на ден (поне 48 грама), е налице 20% спад в общия риск от смърт, включително спад от 25% на риска от смърт от сърдечносъдови заболявания и 14% спад в риска от смърт в резултат на раково заболяване.

Тези изводи са направени на базата на резултатите от 12 предходни изследвания, проведени между 1970 и 2020 г. в САЩ, Великобритания и скандинавските държави. Те са проведени чрез наблюдение над 786 076 мъже и жени.

Тези резултати потвърждават принципните препоръки за консумиране на поне три порции зърнени култури дневно – общо 48 грама. Те могат да бъдат пшеница, кафяв ориз, киноа, овесени ядки и др. Това ще доведе до по-дълъг живот и подобряване на здравословното състояние

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...