Топ 10 на най-добрите природни антибиотици! Вижте кои са те

1 897

Някои храни стимулират имунната система на организма.

Синтетичните антибиотици унищожават вредните бактерии в организма, но в същото време, те унищожават и полезните бактерии, които поддържат имунната ни система. За разлика от тях, някои храни и билки имат естествени антибиотични свойства, които им помагат да унищожат вредните бактерии, но в същото време гарантират защитата на полезните.

Някои хранителни вещества стимулират имунната система на организма, като по този начин увеличават устойчивостта към инфекции и са способни да инхибират действието на патогенни микроорганизми.

Прекомерната консумация на синтетични антибиотици е в ущърб на имунната система. Ето защо се препоръчва използването на храни и билки с антибиотични свойства, като изброените по-долу:

1. Чесън – съдържа алицин, който действа като пеницилин при лечение на различни заболявания като грип, настинка и запушен нос. Суровият и нарязан чесън е изключително богат на алицин. Освен чесъна – дивият лук и празът също имат силни антибиотични свойства.

2. Мед – използва се за лечение на рани и инфекции, както и като естествен антибиотик, също така има и антисептични свойства. Медът съдържа ензим, който осигурява секрецията на водороден пероксид. По този начин организмът се бори срещу инфекции и също така не допуска развитието на бактерии. Помага за облекчаване на храносмилателната система, осигурява пречистването на токсините в кръвта.

3. Зеле – има силен антибиотичен ефект, особено ако се консумира сурово или под формата на прясно изцеден сок. Зелето е с богато съдържание на сяра, която е много ефективна в борбата срещу рака. Освен всичко това – зелето е богато и на витамин С.

4. Грейпфрут – екстрактът от семена на този цитрусов плод е мощен антибиотик, който алкализира тялото и укрепва имунната система по естествен начин. В същото време защитава полезните бактерии в храносмилателната система.

5. Ябълков оцет – суровият ябълков оцет има антибиотични и антисептични свойства. Помага на организма да се алкализира по естествен начин (рН на ябълковия оцет е 7.5). Ябълковият оцет понижава холестерола, намалява риска от рак и контролира теглото.

6. Ферментирали храни и пробиотици – непастьоризираното кисело зеле, киселите краставички, култивираните храни като зеленчуци са отличен източник на пробиотици и мощни антибиотици. Киселото мляко и изварата също са с антибиотични свойства.

7. Кокосово масло – има противогъбични и антибактериални свойства. Кокосовото масло укрепва имунната система, балансира щитовидната жлеза, регулира нивата на холестерола и кръвната захар, подобрява мозъчните функции. Студено пресованото кокосово масло има силни антибиотични свойства.

8. Масло от мащерка – има антимикробни, антибактериални, антипаразитни, антивирусни и противогъбични свойства. Използва се за външно лечение на рани, за лечение на простудни, дихателни и храносмилателни проблеми. Също така е мощен антиоксидант и добър защитник на имунитета.

9. Зеленчуци и плодове, съдържащи витамин С – водоразтворим витамин, който е ефективен за предотвратяване на инфекции. Зеленчуците и плодовете, богати на витамин С, увеличават резистентността на имунната система и намаляват риска от инфекция. Такива са ягоди, ананас, киви, цитрусови плодове, пъпеш и диня. От зеленчуците такива са броколи, зеле, карфиол.

10. Други хранителни вещества, които имат антибиотични свойства са: хрян, канела, бахар, босилек, розмарин, куркума, червен пипер, лют червен пипер, карамфил, джинджифил, анасон, синапено семе, копър, мента, градински чай, кимион, естрагон, дафинов лист, риган, кимион на зърна, кориандър, копър, индийско орехче, кардамон, магданоз.

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close