Прочут британски готвач откри 14 храни, с които се живее 100 години

Месо 2 пъти седмично, солидна закуска и лека вечеря, съветва гуруто на висшата кулинария Джейми Оливър.

Известният британски готвач Джейми Оливър откри тайната как да живеете до 100 години и се готви да я сподели със своите тв зрители. Гуруто на висшата кулинария обиколи различни точки на планетата, известни със своите столетници, и състави списък с 14 “чудо” храни, които ще ви помогнат да водите дълъг и качествен живот.40-годишният майстор, който е баща на 4 деца, посети Коста Рика, Япония и Гърция и се запозна с навиците за хранене на местните хора. Своите впечатления той ще сподели в новата тв поредица “Суперхраните на Джейми”, която скоро започва да се излъчва, пише в. “Дейли мейл”.

Оказва се, че “обикновени” храни като яйца и риба, които се намират в почти всеки хладилник, са в списъка със суперпродуктите, макар че често са незаслужено пренебрегвани. Сред 14-те суперхрани са още соевият продукт тофу, черен боб, сладки картофи и чушки чили.
Една от спирките на Джейми Оливър е Коста Рика в Централна Америка, където има много столетници. Известно е, че менюто на хората там е нискокалорично, бедно на мазнини и предимно вегетарианско. Там Оливър готви и се храни с 5 поколения от едно и също семейство, между които е и 106-годишният Хосе.

Jamie-Woolworths
Готвачът посещава също остров Икария в Гърция, известен с това, че хората там живеят средно с 10 години по-дълго, отколкото на други места в Европа и Северна Америка. Също така там процентът на раковите и сърдечносъдовите заболявания е значително по-нисък. Джейми прелита и до друга точка – Окинава в Япония, където също разучава менюто на столетниците.

Британски диетолози потвърдиха изводите, направени от Оливър. Нашето здраве е директно свързано с това, което вкарваме като храна в организма си. Често дългият живот е признак на добър хранителен режим, коментира диетологът Сионид Куърк. Според него намаляването на консумацията на месо е разумна стъпка, тъй като то обикновено е с по-високо съдържание на наситени мазнини отколкото другите източници на протеини. Според Куърк да се хапва по-солидна закуска за сметка на вечерята, също е много разумен навик. Повечето от нас се нуждаят от енергия преди обед и следобеда, а не вечер, когато ни предстоят почивка и сън в леглото, така че не можем да изгорим тези калории, обяснява диетологът.

КОЯ С КАКВО Е ЦЕННА

1. Яйца
Източник на протеини, на витамините D, A, B2 и B12, фолиева киселина и йод.

2. Козе мляко (може и бяло сирене от това мляко)
Калций, протеини и витамин D.

3. Риба
Особено богата на омега-3 мастни киселини.

4. Сладки картофи
Витамини A, B5 и B6.

5. Диви зелени растения и билки
Съдържат много магнезий и фолиева киселина.

6. Тофу
Този соев продукт съдържа много важни аминокиселини, желязо и калций.

7. Орехи
Съдържат мед, фолиева киселина и магнезий.

8. Черен боб
Съдържа фибри, калий, желязо, фолиева киселина и магнезий.

9. Пресни плодове
Изобилстват от витамини, които варират в различните плодове.

10. Водорасли
Богати са на желязо и витамин B12.

11. Див ориз
Съдържа много фибри, магнезий и фосфор.

12. Чесън
Богат на витамините C и B6, магнезий, селен и други антиоксиданти.

13. Кралски скариди
Съдържат магнезий, цинк и селен. Много богати на витамин B12.

14. Чушки чили
Витамини C и A и антиоксиданти.

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...
Close