10 причини за хроничната умора и как да се преборим с нея

187

Сред причините ще срещнете такива, които на пръв поглед са абсолютно безобидни…

Повечето хора в съвременния свят водят много неправилен начин на живот. Мнозина не следят за това какво ядат и употребяват много тестени и мазни продукти, не контролират достатъчно течности ли пият през деня, спят малко и се движат отново малко, но нервничат адски много. Всичко това се отразява негативно на здравето и настъпва т.нар. синдром на хроничната умора.

За да бъде разкъсан този порочен кръг и да се чувства човек превъзходно, той трябва да знае какви са най-честите причини за хроничната умора и способите за борба с нея.

1. Пропускаш тренировка, ако се чувстваш уморен

Учени от Университета на Джорджия, обаче доказват, че за да се чувства организмът добре, той трябва да бъде уморяван. Според изследването хора, които са правели упражнения 3 пъти седмично по 20 минути, са споделили, че чувстват видимо подобряване на самочувствието. Сърдечно-съдовата система става по-издържлива, доставяйки кислород и хранителни вещества към тъканите на организма.

2. Пиете недостатъчно количество вода

Даже леко обезводняване от 2% води до сгъстяване на кръвта и намаляване на обема ѝ. Това прави работата на сърцето по-неефикасна и понижава скоростта, с която то изпомпва кислород и хранителни вещества към другите органи.

3. Правите от мухата слон

Страхувате се да карате велосипед, защото виждате как попадате в катастрофа. Треперите постоянно в очакване на поредното позвъняване от началника си. В главата ви винаги се въртят най-отрицателните сценарии, а това е най-краткият път към емоционалното изтощаване. Започнете да правите нещо, което да разсеете черните мисли и страхове – медитация, спорт, а защо не и каране на велосипед?

4. Не употребявате достатъчно количество желязо

Недостигът от желязо е главният виновник за чувствата на вялост, раздразнителност, слабост, неспособност към съсредоточаване. Акцентирайте в храните си върху такива, съдържаци по-големи количества желязо, за да предотвратите риска от анемия. Яжте говеждо, фасул, тофу, спанак, яйца, тъмнозелени листни зеленчуци, орехи и ги комбинирайте с продукти, съдържащи витамин С, тъй като те подобряват усвояването на желязото.

5. Перфекционисти сте

Обичате след полунощ да проверявата деловата си поща? Или да си подреждате документацията по време на отпуска? Откажете се веднъж завинаги. Стремите се да сте идеални, което е практически невъзможно. Определете си лимит от време за работа, иначе краят на всичко това ще бъде неочакван и лош.

6. Не закусвате

Трябва ли още веднъж да ви се казва, че първото хранене за деня осигурява гориво за организма? И, че на закуска трябва да ядете пълнозърнести храни, протеиносъдържащи продукти и полезни мазнини? Ако претендирате, че сте умни и начетени, значи няма нужда от повтарянето на азбучни истини.

7. Не умеете да казвате „не”

И се ненавиждате поради това. Гневът и обидата по адрес на хората, които се възползват от тази ваша слабост, се натрупва с течение на времето. Това много прилича на изтощението от точка 5 и трябва нещо да решавате…

8. Обичате да пийвате няколко чашки преди сън

Чаша вино преди сън звучи като добър способ за разпускане. Но ако го правите системно, последствията може да бъдат неприятни. Алкохолът оказва на нервната система седативен ефект или казано по-просто – подтиска я. Но по време на сън това води до обратен ефект, тъй като посред нощ в организма настъпва бурен прилив на адреналин. Най-добре е употребата на алкохол да бъде поне 3-4 часа преди сън.

9. Обичате да се излежавате до късно през почивните дни

Малцина са тези, които не обичат да правят това. Но се оказа, че да се седи до късно през нощта в събота, а след това да се излежавате в неделя е лоша идея. Пробвайте да нормализирате графика си като си лягате и ставате в нормално време, а след обед да дремвате по 20-30 минути. Този сън позволява на организма да се възстанови, без да потъва в дълбоки фази на съня, които след това провокират чувство на умора.

10. Храните се лошо и сте зависими от кафето

Продуктите, които са натъпкани със захар и прости въглехидрати, предизвикват скок в нивото на захарта в кръвта. Това предизвиква чувство на умора и затова този показател трябва да се държи под контрол. Кофеинът действа на организма по подобен начин, затова и с него трябва да сме по-внимателни.

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close