Наложете си да тренирате дори само 10-15 минути на ден. Достатъчно е!

И изобщо не е невъзможно!

Момчета (и момичета), спрете да се оправдавате, че нямате време за спорт. И в същото време жадно да поемате всяка информация за нова диета или чудодейно лекарство, които могат да ви направят по-здрави, слаби и мускулести. Не е нормално на 25-30 години да сме заприличали на ходещи чували, да имаме проблеми с холестерола, кръвното, бъбреците и т.н. Половината проблеми идват от нередовно пиене, другата половина от нередовно трениране. И тъй като с пиенето доста добре се справям, реших да обърна тяло (най-вече задни части) и душа и към спорта.

Не си мислете, че имам много свободно време, всъщност нямам никакво свободно време, даже време като време нямам. Сутрин трябва да приготвя детето за ясла, да му направя мляко, да му измия зъбите, лицето, да го сложа на гърнето, да го облека, да му приготвя багажа и да го връча на баща му, че и да се изкъпя, облека (защото не е желателно да излизам без дрехи, като всеки човек, крайно нуждаещ се от спорт) и да отида на работа. С вечерната програма изобщо няма да ви отегчавам, че е още по-натоварена.

Преди все не се решавах да тренирам, то няма време, нямам сили, какво да тренирам за някакви си 5-10 минути, то това тренировка ли е и т.н. Обаче отскоро някакъв апетит ме налегна. А апетитът, знаете, идва с яденето. Прочетох за някои изследвания, които сочат, че дори една кратка тренировка от 10-15 минути на ден може да ти помогне да живееш три години повече, освен това, в едно здравно предаване казаха, че дори 10 минути кардио на ден могат да помогнат за сваляне на холестерола, кръвното налягане и въобще да се чувстваш по-добре.

Реших да пробвам. И взе че ми хареса. 10 минути наистина са достатъчни, но веднъж като почнете и като се почувствате по-добре, ще видите, че ще искате 10+10+10 минути поне.

Времето

Не знам за вас, но ми се струва по всичко чуто, прочетено и усетено, че най-добре е човек да тренира сутрин и то най-добре, когато другите членове на домакинството още спят. Вярно, ще трябва да станете 15-20 минути по-рано, но това не е толкова страшно.

Уредът

Зависи, разбира се, какво точно искате да правите със себе си, но ако тренирате просто за здраве, против стареене, високо кръвно и холестерол, е достатъчно да си вземете един прост уред. Велоаргометър, кростренажор или степер. Осен това, ако имате и много килограми за сваляне, кардиото е всичко, което ви трябва. Но трябва да си изберете уред, който ви е най-удобен и на който се чувствате най-добре. Онзи ден попаднах на статия, в която един младеж се подложил само на кардио тренировки, по-точно тренирал на бягаща пътека за 100 дни без прекъсване и резултатите са умопомрачителни.

1690465

Пуснете си музика и работете на уреда. Следващите 10-15 минути просто се потете.

Тренировки

След известно време може да установите, че искате да тренирате още по-усилено. Тогава вече или се запишете на някакъв спорт, или се посъветвайте с фитнес инструктор. Дори и да не ви дойде такова желание и да нямате време за друго (което е съвсем възможно), продължете упорито, безотказно и с постоянство да тормозите кростренажора, който сте си закупили и не искате да ползвате (само) като закачалка. 10 минути кардио наистина са достатъчни.

Все пак по-добре 10 минути кардио, отколкото 10 минути ядене на пасти всеки ден.

Ваня Савкова / Div.BG

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...