Кои храни са алкални или киселинни? Защо това е толкова важно за здравето ни? Как да изчислим pH-то си и дали то е в норма

53 321

Тялото ни е съставено предимно от вода. По този метод лесно се пренасят от едно място на друго хранителни съставки, кислород и биохимикали.

Водната среда в тялото ни би могла да има алкални или киселинни свойства. Измерват се в скала наречена pH (“potential hydrogen” или „потенциален водород”). pH представлява съотношението на позитивно заредените водородни йони (киселинни) и негативно заредените йони (алкални). Изчислява се по десетичен логаритъм. Скалата е от 1 до 14, като: – 1,0 – 6,9 е киселинна среда – 7 е неутрална – 7,1 -14 е алкална среда

Кои храни са алкални или киселинни? Защо това е толкова важно за здравето ни? Как да изчислим pH-то си и дали то е в норма

Здравословното ниво на pH в тялото е 7,4. Най-добро е балансираното хранене – ако нивата ви са твърде киселинни, увеличи количествата плодове и зеленчуци, ако нивата ви са твърде алкални, увеличи киселинните храни. За да проверите нивото си на pH бихте могли да изпозлвате pH тест ленти. Може да ги намерите в био магазини и някои аптеки. Има 2 вида тестове – едните работят чрез тестване на урината, други на слюнката. Нормалното ниво на първите е 6,0 – 6,5 рано сутрин и 6,5 – 7,0 вечер преди вечеря, а на вторите 6,8 – 7,2.

Дали една храна е алкална или киселинна се определя от минералното ѝ съдържание. Така например – едни от алкално-образуващите елементи са калий, натрий, магнезий, калций, желязо, а фосфор, сяра, хлор, йод, манган са киселинно-образуващи.

Кои храни са алкални или киселинни? Защо това е толкова важно за здравето ни? Как да изчислим pH-то си и дали то е в норма

Ето списък на алкални и киселинни храни:

Високо алкални храни – боб, авокадо, цвекло, моркови, зелен фасул, спанак, фурми, къпини, малини, боровинки, нар, кисело грозде, сливи, сушени плодове, бадеми, зрели банани.

Неутрални мазнини – студено пресовани, от авокадо, от кокос, от бадеми, от рапица, от памуково семе, от слънчоглед, от соя, орехови, зехтин, шафранови.

Алкални храни – маруля, карфиол, пресни картофи (с люспите), броколи, брюкселско и обикновено зеле, краставица, домат, артишок, целина, хрян, магданоз, кестени, патладжан, чесън, прясна и сладка царевица, праз лук, манго, пъпеш, диня, кайсия, ябълка, череши, джинджифил, грейпфрут, лимони и кората им.

Високо киселинни храни – алкохол, тютюн, хляб, кафе, кофеин, фъстъци, ориз, ръж, спагети и други видове паста, месо, риба, пиле, захарна тръстика, житни растения, яйчен крем, лекарства, мед, просо, всички видове брашно, овесени храни, зърнени храни, сорго.

Киселинни мазнини – масло, свинска мас, маргарин, сметана – Киселинни храни – кашу, сушен кокос, плодови желета, аспержи, сладко грозде, жълтък на яйце, боровинков сок и концетрат, продукти от пастьоризирано мляко, сушен грах, пърцено тофу, бяла захар, газирани напитки, миди.

 Небалансираното ниво на pH би могло да остане незабелязано години наред. Високата киселинност или алкалност може да доведе до тежки последици за здравето ви.

Ето някои ранни симптоми, проявяващи се при висока киселинност в организма:

– Отпадналост рано сутрин и мигрена

– Раздразнителност

– Лош дъх и обложен език рано сутрин

– При събуждане сутрин кожата на лицето ви е прекалено мазна

– Затруднена концентразия и запаметяване

– Затруднено храносмилане

– Болки в тялото, мускулни схващания

– Потене при дори леко напрежение или натоварване

– Будене по няколко пъти нощем

Ако pH нивото не е в нормата може да се стигне до развитието на повечето дегенеративни заболявания – сърдечно съдови заболявания, рак, диабет, наднормено тегло, пясък и камъни в бъбреците и пикочния мехур.

Много специалисти съветват при заболяване от рак да алкализирате тялото си, колкото е възможно повече. Алкализиращите храни биха могли да са и много пречистващи. Точно поради това е препоръчително да ги приемате всеки ден.

Суровата краставица е чудесен избор. Тя съдържа витамини А, К и пантотеновата киселина (витамин В5), които помагат за детоксификацията на токсините и медикаментите от черния дроб.

Целината е богата на витамин С и фталиди, които помагат за понижаване на холестерола. Всички зелени зеленчуци са подходящи за алкализиране на организма ви. Включването на повече алкални храни в дневното ви меню ще бъде несъмнено благоприятно за тялото ви. Освен това, консумирането на зелени зеленчуци и плодове ще направи храненето ви доста по-здравословно, ще Ви предпази от редица болести и ще повиши енергийното Ви ниво. Алкализирането ще ви помогне и здравословно и лесно да свалите излишните килограми.

Кои храни са алкални или киселинни? Защо това е толкова важно за здравето ни? Как да изчислим pH-то си и дали то е в норма

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close