Как да впечатлите всеки за по-малко от 30 секунди

Малко са нещата в живота, които ще ви помогнат повече от способността да направите силно първо впечатление. Запомнете следните впечатляващи навици:

Според някои експерти, 85% от финансовите ни успехи се дължат на способността да се сближаваме с хората и да печелим доверието и уважението им. Другите умения и способности са по-маловажни.

Само за секунди човекът отсреща си изгражда за вас впечатление, от което зависи дали той ви харесва и уважава и дали ви се доверява.

Независимо дали търсите работа, набирате пари за някоя кауза или сте лидер на организация, изключително важно е да направите добро първо впечатление. (Без напрежение, нали?)

Така че, дали търсите финансиране за компанията си, или управлявате екипа или бизнеса си, осъществяването на връзка с хората е жизненоважно.

Ето няколко хитрини как да спечелите сърцата и умовете на хората за по-малко от 30 секунди:

1. Предотвратете реакцията „борба или бягство”

В първите няколко секунди от една нова среща, хората са подвластни на инстинктивните реакции. На мига, всеки несъзнателно преценява другия. Тази преценка се определя от това, колко безопасно се чувства човек, затова внимавайте какви първоначални сигнали излъчвате и се уверете, че не са заплашителни.

2. Не преминавайте границите

Уважавайте личните пространство и граници на околните. Ако не знаете какво да правите, следвайте движенията на събеседника си – ако той се приближи, направете го и вие; ако се отдръпне, последвайте примера му. Не забравяйте, че границите на личното пространство варират между различните култури.

3. Оправдайте очакванията

В бизнес средите, първото впечатление винаги е примесено с някакви очаквания. Очакваме хората да се окажат такива, каквито си ги представяме заради тяхната репутация или от телефонните разговори, имейлите и съобщенията.Очакваме свързаност на цялостния образ, който имаме за тях, но когато очакванията не бъдат оправдани, сме разочаровани и объркани. Не е сега времето да правите изненади, разкривайки някоя нова страна на характера си.

4. Внимавайте с езика на тялото

Езикът на тялото е по-важен дори и от думите, които изричаме, защото хората забелязват преди всичко него. Дръжте се така, че да усетят вниманието и отвореното ви сърце. Старайте се лицето ви да показва авторитетност в комбинация с достъпност и очен контакт.

5. Останете позитивни

Езикът на мозъка се състои от картини, звуци, чувства и – до по-малка степен – от мирис и вкус. Мозъкът много по-трудно възприема негативното от позитивното. Работете над развиването на положително възприятие.

6. Контролирайте поведението си

Едно от първите неща, на които хората несъзнателно реагират, е цялостната енергия, която излъчвате. Ако сте изморени, покажете спокойствие. Ако сте разсеяни или нямате ентусиазъм, покажете позитивизъм. (Не само ще направите впечатление, но може и да повдигнете настроението си!)

7. Владейте настроенията си

Нещата, които привличат хората, са топлината, въодушевлението и увереността, а не гневът, арогантността и липсата на търпение. Каквото и да се случва около вас, владейте настроенията си и реагирайте така, както искате и другите да реагират.

8. Синхронизирайте

Уверете се, че думите, тонът и езикът на тялото ви са в хармония. Неясните сигнали отблъскват хората. Постигайки синхрон, ще им помогнете да ви разберат по-ясно и да ви се доверят.

9. Използвайте сетивен език

Докосвайте сетивата на хората. Когато можете, описвайте им ярки картини и звуци. Създавайте усещане за допир, движение и  чувства, за да придадете значение на думите си.

10. Бъдете позитивни, непредубедени и заинтересовани

Ако накарате човека отсреща да говори, при това продължително, вероятно му е приятно с вас. Бъдете заинтересовани и непредубедени към хората, задавайте им въпроси, които да разпалят въображението и да ги подтикнат към разговор.

11. „По дрехите посрещат“

Открийте личен стил, който ще разкрие същността ви и ще служи като ваше послание. Гледайте на него и външния си вид като на опаковката на един продукт.

12. Съставете си „визитка”

Подгответе „визитка“, за да можете сбито, но красноречиво да обяснявате на околните с какво се занимавате, какво означава работата ви за вас и защо е значима. Не я възприемайте като начин да се предлагате, а като увлекателна и добре написана мини презентация.

Поработете над тези съвети и те ще ви помогнат да направите страхотно първо впечатление.

Един последен съвет:

13. Грижете се за всяка една връзка, която осъществявате, като за най-важното, което сте правили някога, защото, честно казано, не се знае дали няма да ви е последната.

Лоли Даскал, президент и главен изпълнителен директор на Lead from Within, за Inc.com

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...
Close