fbpx

Как да преодолеете вътрешната тревожност

Young Woman Peeking Through Her Fingers
772

Чувството за тревога може да доведе до неморално поведение. Това твърди ново проучване на изследователи от американския Северозападен университет в Еванстън и Чикаго.

Проучването било проведено сред 63 ученици. Колкото по-тревожни били, толкова по-вероятно било да мамят. “Тревогата подсилва усещането за заплаха, което води до користно и неетично държане”, коментират авторите. С други думи, колкото по-напрегнато се чувстваме, толкова по-вероятно е да се стремим да се погрижим за себе си на всяка цена, дори това да предполага нарушаване на правилата.

Тревожността е силна емоция, която влияе негативно на всичко в живота – от съня до връзките ни с хората, припомнят учените.

Ако сте предразположени към тревожност, не забравяйте че не сте единствените. Живеем в такива времена. И все пак има начини да контролираме тази емоция преди тя да е унищожила репутацията ни. Как?

1.) Дишайте. Неспокойните хора имат лоши навици на дишане, които подхранват тяхната тревожност. Опитайте да забавите дишането като поемате дъх по-бавно и контролирано.

2.) Не се сърдете. Тревожните хора постоянно се напрягат да бъдат перфектни. Притесняват се да не кажат или направят нещо погрешно и лесно осъждат поведението си. Да се научите да приемате и разбирате себе си без осъждане, дори когато опитвате да бъдете по-добри, ще ви донесе успокоение.

3.) Забележете кога се чувствате раздтревожени. Притеснението често е предупреждение, че ви е некомфортно и сте нещастни в настоящата ситуация. Измислете няколко въпроса, които да се запитате ако се почувствате неспокойни. Например “Какво доказателство имам, че нещо наистина не е наред?”, “Има ли вероятност да преувеличавам?”, “От какво точно съм разстроен?”.

4.) Говорете за чувствата си. Тревогата се влошава, ако се опитваме да я скрием или оборим, вероятно заради допълнителния стрес да се преборим с емоционалното си състояние. Научете се да казвате какво чувствате, а ако то е тревога, бъдете искрени относно това.

5.) Управлявайте страховете си. Най-надеждният начин да излекувате вътрешното си притеснение е просто да се научите как да го управлявате. Забележете какво ви плаши в ситуациите, които го подклаждат. Може всичко да се корени в загуба на контрол, неадекватност или друго. Научете се да се успокоявате и да намалявате страха. Потърсете професионална помощ, ако е нужно.

Няма магически лек за безпокойството, но има начини да го контролираме, преди да ни съсипе. С тези доказани техники, и със сериозна отдаденост, ще се научите да го намалите и ще подобрите живота си.

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close