Как да планираме адекватно времето си

Как да планираме адекватно времето си | Диана image 1

Графикът и комбинативността са едни от най-печелившите начини.

В натовареното ни ежедневие, в което се налага да свършим куп задачки в работата и вкъщи, времето изглежда, че никога не стига. 24 часа изглеждат малко, за да може да се отметне всичко от списъка с ангажименти, а и да се намери време за пълноценна отмора и здрав сън.

Трудно би било да се дадат валидни за всекиго „рецепти” за по-добро организиране на времето, защото всеки има различна представа за ценното и важното в живота. Не само в своя личен живот, но и в живота на своята общност.

Проблемите с планирането на времето често са свързани с темперамента и настроенията на човека, неговите конкретни за момента и по-общи цели, зависимостта му от заобикалящите го предвидими и непредвидими обстоятелства и много други причини.

Все пак има няколко универсални истини, които винаги намират приложение, когато става дума за управление на времето. Ето и някои от тях:

avoid-failure-planning-600x300

1. Не бива в суматохата от различни задачи за вършене да стават големи пропуски на важните неща.

Записвайте си и използвайте календар с органайзер. Това ще съдейства да сте по-организирани в подготовката на събитията и да не губите ценно време в последния момент. Графичното представяне на важна информация винаги предразполага за създаването на по-ясна представа за това, какво имате да правите в краткосрочен и по-дългосрочен план.

2. Приоритизирайте ангажиментите си

Определете кое е важно и кое може да почака. Но се уверете, че задачите, които ще свършите през деня съвпадат с целта, която сте си поставили за този ден.

3. Балансът е важен

Опитайте се да намерите равновесието между времето за работа и времето за отмора. Ако работният ден е по-дълъг от обикновено, помислете върху това, какво би ви съдействало да се почувствате отпочинали през конкретния ден: гледане на телевизия, слушане на музика, четене на книга, разходка до градския парк.

4. Комбинативността

Бихте могли да съчетаете извършването на две или повече задачи от плана си за деня. Например след работа да минете през фитнеса, а на връщане да напазарувате от магазина, който Ви е на път. Или докато следите акцентите от сутрешния блок да закусите и да напишете няколко важни бизнес имейла.

Но това не означава да си поставяте невъзможни цели в ежедневието и да занемарявате изпълнението на задачите, свързани с осъществяването им, в стремежа си да успеете на всяка цена.

Прибързването се отразява върху качеството на резултатите ви, а от това зависи все пак и усещането ви за удовлетворение от постигнатото.

5. Понякога, не бива да отказвате помощ

Работите в екип. Колегите със сигурност ще ви помогнат, особено ако успеете да ми покажете, че това ще е и в техен интерес.

Понякога сме толкова фокусирани в собствените си проекти, че не виждаме кой е на разположение, кой може и иска да ни удари рамо и да ни помогне да завършим проекта по-бързо и по-лесно. Всичко това би било по-лесно ако е споделено.