Ефективно организиране на работното време

Ефективно организиране на работното време | Диана

1. Планирайте времето си. Планът ви трябва да бъде съставен не само за един ден, но за по-дълъг период от време. Разбира се, той ще трябва да бъде коригиран непрекъснато. Удобно е да използвате бизнес календар за целта.

2. Определете точно целта. Мнозина губят време и енергия, тъй като нямат никаква представа за това, което действително трябва да направят. В действителност, ако не знаете къде трябва да отидете, ще се изгубите, ето защо се налага да определите още в самото начало “дестинацията” и така ще достигнете дo нея много по-бързо.

3. Концентрирайте се върху най-важното и си напишете задачите като ги степенувате по важност и се съсредоточите върху най-важните от тях. Правете това всеки ден.

4. Помислете за стимули. Намерете начин да разпределите задачите си между “трябва” и “искам”, което ще увеличи производителността на работата ви почти автоматично.

5. Определете крайни срокове, особено за задачите, изпълнението на които представлява трудност за вас.

6. Научете се да бъдете решителни. Не отлагайте трудните и неприятни задачи.

7. Използвайте бележник, а още по-добре картотека. Записвайте си всички срещи, телефонни номера, нови идеи и т.н., за да не забравите нищо. Хартия и молив ще ви спестят времето за обмислянето на проблема. Ако ви предстои да вземете решение, една скица например може да ви помогне да намерите различни решения.

8. Избягвайте дразнещите шумове.

9. Научете се да слушате и във всяка ситуация търсте отговор на въпросите “къде, кога, как, какво, защо”. Ако нещо не ви е ясно, просто попитайте.

10. Научете се да четете. Извличайте съдържание дори и от на пръв поглед безсмислени изречения: смешно в параграф може да се обясни с два реда под.

11. Научете се да си записвате. Защо ви го казваме пак? Важно е!

12. Избягвайте шаблоните. Мнозина са жертви на установен модел на мислене и често смятат, че съществува само един възможен начин за разрешаване на определен проблем. Но в действителност всяка работа може да се подобри.

13. Развивайте правилно отношение към времето си, което постепенно ще се превърне в навик.

14. Установете си приемни часове. Така всички ще знаят, че сте зает и ще спазват определените от вас часове.

15. Водете си дневник или картотека, ако не исакте да си водите бележки на отделни листи. Обновявайте записките си всеки ден, анализирайки и организирайки работата си и търсейки начин за по-ефективно използване на работното ви време.

16. Не злоупотребявайте с телефонните разговори и ги използвайте основно за вашия бизнес.

17. Заемайте се веднага с предстоящата ви работа. Преди да започнат работа мнозина разглеждат списания и вестници, говорят с приятели и т.н., а след това се чудят къде да намерят време. След като вече имате план за това, което трябва да направите, започнете работа веднага и се избавете от навика да се разсейвате от малките неща.

18. Някои смятат, че пушенето стимулира мисленето и ускорява решаването на проблемите, но медицината не потвърждава това. Пушенето предотвратява съня през нощта и е причина за безцелно губене на време, намалява умствената дейност и влошава здравето. Никога не пушете и не позволявайте да се пуши в помещението, в което работите.