Дихателно упражнение на йога срещу тревожност

647

Когато ни очаква важен ден, например презентация на работното място, със събуждането сутрин мнозина започват деня с проверяване на електронната поща или повторно прочитане на презентацията. Всичко това може да повиши тревожността.

По-добрият начин за старт на деня е да си дадем няколко минути, за да изпълним упражнение за дишане на йога. Дори и да не разполагаме с време, тази бърза техника може да се изпълни както в седнало, така и в изправено положение, където и да се намираме.

Стъпки за изпълнение на упражнението:

Без значение дали сме седнали или изправени, е важно да се уверим, че коленете са отпуснати, ръцете – също. Раменете се снижават и се държат удобно и отпуснати.

Бавно се поема дълбоко въздух през носа и се задържа, докато преброим до четири.

Докато вдишваме, е важно коремът да се разширява.

Следва задържане на дъха за 2 секунди, бавно издишване и броене до шест. Тази последователност се повтаря 5 – 6 пъти. Веднага след като изпълним дихателната техника, се очаква да се почувстваме много по-спокойни.

Как работи упражнението?

Контролираното дишане забавя сърдечния ритъм и носи успокоение. Дълбокото дишане може да освободи ума от натрупаното напрежение, което поражда тревожност и безпокойство.

Съсредоточаването върху дишането може да ни окуражи и по този начин да помогне да се справим с напрегнатата ситуация.

Бавното вдишване изпълва и белите дробове с въздух и осигурява достатъчно кислород на цялата дихателната система, като по този начин тя функционира правилно.

Препоръчително е да изпълняваме това упражнение в началото на всеки натоварен ден.

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close