Диетологът Ипократис Пападимитракос: Забравете драстичните диети и вълшебните хапчета

Променете вредните си хранителни навици и ще отслабнете трайно.

Шумните и продължителни празници отминаха отдавна, но след тях останаха поне по 2-3 килограма, “лепнати” допълнително върху снагата. Това не би било толкова притеснително, ако не беше фактът, че българската нация от години е в челната петица по затлъстяване и наднормено тегло. Всеки трети у нас вече е с килограми над нормата, това важи и за близо една трета от децата. В същото време над 80% от българките са се подлагали на някаква диета. Как да се преборим поне с допълнителните килограми, натрупани по празниците, ето съветите на специалиста диетолог, които могат да улеснят процеса.

Ипократис Пападимитракос е пресечната точка между храненето, психологията и отслабването. Има бакалавърска степен по кинезитерапия, магистърска по психология и 12 години опит като диетолог. Той вярва, че всеки може да постигне и да задържи желаните килограми, като открие своето “нормално хранене”.“Вярвам, че в момента, в който откриете своето “нормално хранене”, постигането и поддържането на перфектните килограми ще се случва естествено и без усилия. Забравете за драстичните диети, “вълшебните” храни и хапчета – всичко, от което се нуждаете, е промяна на вредните ви хранителни навици”, казва специалистът.

“Независимо дали искате да свалите килограми, да имате повече енергия, или да се храните по-здравословно, използвайте следните съвети, за да подобрите начина си на хранене”, споделя диетологът.

Яжте повече зеленчуци. Хапвайте минимум по един плод или зеленчук като добавка към всяко хранене. Подготвяйте си нарязани зеленчуци и ги дръжте на видно място в хладилника, за да посягате първо към тях, когато го отворите. Добавяйте допълнително зеленчуци към сандвичите, супите, омлетите и другите ястия, които си приготвяте. Пюрираните предварително зеленчуци, като тиква или карфиол, можете да използвате за сгъстяване на супите си, като в същото време ги правите по-вкусни и хранителни.

Консумирайте по-малко захар. Ако все още не сте се отказали от газираните безалкохолни напитки, опитайте поне да ги намалите до една на ден. В едно кенче кола се съдържат повече от 30 г захар, или около 8 супени лъжици. Заменете газираните напитки с вода или неподсладен чай. Друг начин да намалите захарта е да избягвате продуктите със скрито съдържание на захар. Например, обозначените с надпис “без мазнини“ или “нискомаслени” често съдържат двойно количество захар. Производителите заместват премахнатите мазнини с добавена захар, за да компенсират вкуса и консистенцията на нискомаслените продукти. Типичен пример за това са обезмаслените или нискомаслени кисели и пресни млека. Готовите сосове за спагети, кетчупът и салатните дресинги също съдържат добавена захар в големи количества. Най-добрите заместители на захарта остават медът, стевията и плодовете.

Закусвайте всеки ден. Не оставяйте липсата на време или други извинения да ви лишат от най-важното хранене за деня. Ако не успявате да хапнете, преди да излезете сутрин, вземете закуската си с вас и я хапнете малко по-късно. Подходящите за носене и в същото време полезни закуски включват кисело мляко, плодове, сухар. Когато хапването на нещо здравословно сутрин се превърне във ваш навик, ще усетите многобройните ползи от закуската. Наложете си да започнете и не се отказвайте, докато не постигнете целта си.

Не преяждайте. Що се отнася до храната – бъдете минималисти. Заменете големите чинии с малки, за да залъжете очите си. Когато малката чиния изглежда препълнена, няма да ви се струва, че не сте хапнали достатъчно, и това ще ви предпази от нежеланото преяждане. Използвайте супена лъжица, а не черпак или голяма лъжица за разсипване на храната. Мислете за това, което слагате в чинията си, за да сте сигурни, че наистина искате да го изядете. Не слагайте тавата с яденe на масата, за да не се изкушите да си сипете допълнително. Хранете се бавно, за да може сигналът, че сте се заситили, да достигне до мозъка ви, преди да сте прекалили. Създайте си навика да ставате от масата или да приключвате с храненето още при първото съмнение, че прекалявате.

Пречистването на артериите ще спаси живота ни


Чували ли сте за прословутата руска лечителка д-р Галина Шаталова? Освен учен, биолог и изследовател, тя има и дисертация по сърдечна хирургия и е оставила огромно научно наследство за поколенията. Популярният изследовател д-р Шаталова умира през 2011 г., но оставя уникална рецепта за пречистване на артериите, която трябва да се прави веднъж на всяка година, за да застраховаме здравето си.

За целта си правим една билкова смес от чаена чаша семена от копър, две супени лъжици корен от валериана – задължително смлян, и една супена лъжица натурален мед.

Трябва ни термос, в който се изсипва сместа и се залива с един литър и половина вряща вода. Оставя се да престои цяло денонощие в добре затворения термос. След това течността се прецежда и към нея се добавя медът, като се разбърква хубаво.

Получава се общо около два литра от течността, която съхраняваме в хладилник и приемаме по супена лъжица три пъти през деня, но задължително 20-30 минути преди ядене. Курсът на лечение за пречистване на артериите продължава, докато изпием цялата течност.

Съвети за справяне със задържането на течности

Дори еднократното приемане на по-високо количество сол може да предизвика задържане на течности в тъканите. Храните, които са най-богати на сол, са преработените продукти като колбаси, тестени закуски, консерви и др.

Увеличете приема на магнезий

Увеличаването на приема на магнезий спомага за намаляване задържането на вода. За да си набавяте необходимото количество магнезий, е препоръчително да консумирате пълнозърнести храни, листни зеленчуци и ядки, като 5-6 ядки на ден няма да попречат на режима ви и са напълно достатъчни да си набавите полезните съставки в тях.

Яжте храни, богати на калий

Калият е особено критичен за здравето на сърдечния мускул, защото поддържа биенето на сърцето. Калият помага за намаляване задържането на течности по два начина – увеличава производството на урина и намалява нивата на натрий в организма. Основният източник на калий са плодовете и зеленчуците, като най-големи количества от него се съдържат в бананите, авокадото и доматите.

Ограничете простите въглехидрати

Простите непълноценни въглехидрати се усвояват бързо от организма и причиняват увеличаване на задържаните течности в организма. Непълноценните въглехидрати имат ниска хранителна стойност и ползата от тях е почти нулева. Те се съдържат в храни като захарни пръчки, сладолед, сладкиши и бонбони, газирани напитки, бял хляб, бял ориз и др.

Пийте достатъчно вода

Въпреки че звучи противоречиво, когато тялото страда от обезводняване, то задържа вода, за да оцелее. Ако пиете достатъчно вода, билкови чайове и други напитки без кофеин, вие позволявате на организма си да се отводнява и да отстранява течностите правилно, като спре да запасява с вода отоците. Препоръчително е да пиете 6-8 чаши на ден.

Люба МОМЧИЛОВА / Zdrave.to

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...
Close