8 “здравословни” навика, които всъщност ни вредят

243

С цялата информация, която всекидневно достига до нас е трудно да разберем кое хранене всъщност e, и кое не е здравословно. Четем едно а следващата статия опровергава това което току що сме прочели. Ние израстваме с това което ни се казва, че е добро и не е добро за нас. Всичко това наистина може да бъде объркващо.

По долу са изброени осем от най-срещаните “здравословни навици” които съм виждала най често и които всъщност опустошават човешкия организъм и ум.

1. Пропускането на хранене
Да не се храним не е здравословен навик. Метаболизма функционира благодарение на хранителните вещества. Организма трябва да бъде снабдяван с жива, богата на хранителни вещества храна всекидневно. Пропускането на хранене може да изпрати тялото в режим на гладуване, което би причинило задържането на мазнини и калории вместо да ги използва и преработва.
Вместо да пропускате хранене, опитайте се да хапнете нещо леко, като салата с разнообразен вид от зеленчуци и билки а като допълнение киноа или покълнал мунг боб.

2. Броене на калории
Организма ни преработва и използва различния вид храна по различен начин. Броенето на калории и поставянето на граници не би постигнало ефект в дългосрочен план. Фокусирайте се върху качеството на храната, а не в броя на калориите… Хранете се с природосъобразна, органична храна – такава, която може да бъде открита в природата и нека тя бъде колкото възможно по прясна.

green-smoothie-pic

3. Сокоизстискване
Прясно цедените сокове са невероятен източник на вещества, когато се правят правилно. Но така или иначе повечето от нас поръчват или си правят сокове и смутита, наситени с натурална захар, включвайки голямо количество червено цвекло, моркови и ябълки. Прекаляването с тези три съставки би извадило от равновесие нивото на кръвната захар и би причинило енергиен срив в организма. Най добре е това да се избягва за да не се култивира захарната пристрастеност. Фокусирайте се върху пресни зеленолистни и билки, като джинджифил и кориандър.

8 "здравословни" навика, които всъщност ни вредят

4. Заместващите хранене блокчета
Тези блокчета са може би една от най вредните храни, разпространили се в цял свят. Пропуснете предварително направените снаксове и се придържайте към консумацията на пълноценна, истинска храна. Подчинете мозъка си на това да си изградете навици да консумирате истинска храна. Вашият организъм и ум ще ви се отблагодарят.

Protein__2760292b

5. Протеиновите шейкове
Много от протеиновите шейкове са наситени с генномодифицирани съставки, изкуствени подсладители и тежки метали. Също така се използват заместители на пшеницата и соята, които могат да причинят хормонен дисбаланс, възпаления и други проблеми. Приема на истинска, жива храна ще ви набави нужните протеини.

Soy-Food-Blog-Pic

6. Соя
90% от соята ,която се отглежда в Америка е генно модифицирана. Съдържанието на фитоестроген може да причини хормонални проблеми. Моята препоръка е да се избягва като цяло, и вместо това отново препоръчвам да се консумира природосъобразна храна и също така да се използват алтернативи като хемп и кокосово мляко. Ако все пак консумирате соя, придържайте се към ферментиралите версии, като мисо и темпех.

8 "здравословни" навика, които всъщност ни вредят

7. Безглутеновите пакетирани храни
Нека бъдем наясно – без глутен не означава здравословно. Повечето от тези пакетирани продукти са пълни с преработени, изкуствени съставки и захар. Те предлагат ниско хранително съдържание, което е типичното за този вид храни.

8. Избягването на мазнини
Мазнините са невероятни и не допускайте някой да ви убеждава в противното! Преди 20 години маркетинговия потребител ни убеди, че мазнините в храните са причината да пълнеем, но това изобщо не е вярно. Нашия организъм има нужда от мазнини – просто трябва да си набавяме правилния вид мазнина. Използвайте здравословни, органични мазнини, сурово кокосово масло, яжте авокадо и снак от макадамия ядки, бадеми и орехи.

Гореописаните осем начина ви носят повече вреда, отколкото полза за здравето. Едно е сигурно – колкото по природосъобразна е храната, която консумираме, толкова по щастливи и здрави ще бъдем!

От Мирослава Свиленова

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close