8 стъпки, които ще ви направят богати

Парите, разбира се, далеч не са всичко. Те трябва да са надолу в списъка ви с дефиниции на успеха. Всеки има различна дефиниция. Моята е следната:

„Успех е да накарате онези, които вярват във вас, да изглеждат брилянтни.“

За мен парите не са от такова значение, макар че, ако трябва да съм честен – в един момент бяха доста важни (вероятно защото не ми достигаха). Да речем, че парите са в списъка ви. И да речем че, както милиони други хора, и вие искате да сте милионер. Какво трябва да направите, за да увеличите шансовете си да станете такъв?

Ето и стъпките, които предлагам. Те не са лесни, нито бързи, но е по-вероятно да проработят от начините, спрягани за „бързи“ и „лесни“.

Спрете да се вманиачавате в парите.

Колкото и нелогично да звучи, вторачвайки се в това, колко печелите, не можете да се съсредоточите върху задачите, които наистина ви носят печалба. Затова променете нагласата си. Гледайте на парите не като на основна цел, а като на продукт на правилните решения.

Водете си списък с хората, на които сте помогнали.

Най-успелите личности, които познавам са невероятно услужливи. Те умеят да разбират околните и да им помагат да постигат целите си; осъзнават, че техният личен успех зависи от този на другите. Затова и полагат неимоверни усилия да правят околните успешни – служители, клиенти, доставчици – и защото така ще изградят бизнес и кариера, с които истински могат да се гордеят.

Не мислете как да спечелите милиони, а как да обслужите милион души

Ако клиентите, които имате, се броят на пръсти, а мечтаете за много пари, ще се стремите да изстискате всеки цент от своите клиенти.

Но ако намерите начин да обслужите милион души, ще се облагодетелствате по много други начини. Репутацията ви и оценките, които получавате, ще се подобрят и ще имате възможност да повишите качеството на продуктите и услугите си. Ще можете да наемете повече служители и да спечелите от техните опит и умения.

Така, с течение на времето и благодарение на клиентите и служителите ви, бизнесът ви ще надскочи и най-смелите ви мечти. Обслужете милион хора – при това добре – и милионите в банкноти ще потекат.

Гледайте на печалбата като на възможност да постигате повече.

Най-общо, хората се делят на два вида.

Едните правят нещо, защото искат да спечелят пари; колкото повече постигат, толкова повече пари печелят. Това, което правят, не е от особено значение за тях – биха направили всичко, стига да им донесе добри доходи.

Другият тип хора правят пари, защото те им позволяват да достигат нови професионални върхове, защото искат да подобрят качеството на продуктите си, да разширят бизнеса си, да напишат още една книга, още една песен, още един филмов сценарии. Те обичат това, което правят, и виждат парите като възможност да продължат да го правят. Мечтаят да изградят компания, която да е най-добрата в определен бранш, а парите са просто горивото, с което да достигнат тази мечта.

Въпреки че наистина е възможно да откриете онзи едничък продукт, който всички желаят, и да направите милиони от него, повечето успешни компании се развиват и разрастват пропорционално на приходите си и продължават да инвестират в стремежа си към съвършенството.

Както е казал Уолт Дисни, „Ние не правим филми, за да правим пари; правим пари, за да правим филми“.

Правете едно нещо по-добре от другите.

Изберете една дейност, в която вече сте по-добри от другите. Една-единствена. Фокусирайте се върху нея, работете, тренирайте, учете се, практикувайте, оценявайте, усъвършенствайте се, бъдете безпощадно самокритични – но не по мазохистичен начин, – за да се уверите, че с всеки път ставате все по-добри и по-добри във всеки аспект от тази дейност.

Финансово успелите хора правят поне едно нещо по-добре от останалите около себе си. (Разбира се, добре е да изберете дейност, която светът цени и за която е склонен да плаща.)

Съвършенството само по себе си е награда, но то носи и по-висока заплата, повече уважение, по-голямо усещане за себестойност, по-голямо удовлетворение и чувство за успех, като всяко от тези неща ви прави богати в нефинансовия смисъл на думата.

Направете си списък с 10-те личности, които са най-добри в дадена работа.

По какво ги избрахте? Как определихте кой да е №1? Как измерихте успеха им?

Използвайте тези критерии, за да следите собствения си път към върха.

Ако сте писател, можете да съдите за успеха си по класациите на Amazon. Ако сте музикант – по броя сваляния в iTunes. Ако сте софтуерен инженер – по броя потребители на вашия софтуер. Ако сте лидер – по броя служители, които сте обучили и на които сте помогнали да се развият. Ако сте онлайн търговец – по броя продажби, посещения на сайта ви и така нататък.

Недейте просто да се възхищавате на успешните личности. Разберете какво ги прави успешни и използвайте критериите, за да постигнете свой личен успех. А след това…

Следете развитието си.

С течение на времето се превръщаме в това, което измерваме, затова измервайте прогреса си поне веднъж в седмицата на фона на желаните резултати.

Можете да броите хората, на които сте помогнали, клиентите, които сте обслужили, или стъпките, направени по пътя към това, да станете най-добри в дадена сфера. А може и да комбинирате всичко това.

Създайте установен ред, които подпомага развитието ви

Никога не забравяйте, че постигането на дадена цел до голяма степен зависи от реда, който следвате. Ако искате да напишете книга от 200 страници – това е целта ви – можете да пишете по 4 страници на ден ако това е вашият установен ред. Като си мечтаете и не правите нищо няма да завършите черновата, но ще го успеете, ако се придържате към метода си на работа.

Поставяйте си цели, създайте си съответстващ модел на работа и строго следете развитието си. Поправете грешките в процеса на работа, усъвършенствайте и повтаряйте стъпките, които работят. Ревизирайте, приспособявайте се и работете ежедневно, за да ставате по-добри с всеки изминал ден.

В един момент ще станете добри, после велики и накрая ще сте на световно ниво. А след това, без дори да усетите, може да сте станали милионер.

Дармеш Шах, съосновател и ръководител на технологичния отдел на HubSpot, за Entrepreneur.com 

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...
Close