6 достъпни храни, които повишават интелигентността ни

Ключът към бистрия ум, добрата памет и страхотния успех… е правилната диета. Оказва се, че от това, което слагаме ежедневно в устата си, зависи в голяма степен работата на най-една от най-важните части от човешкото тяло – мозъка.

Ако включите в ежедневното си меню тези шест храни, със сигурност ще се радвате не само на по-добри резултати в кариерата, но и на по-услужлива памет.

Риба

salmon_wide-99a4215134a578926fa1dd5a3a106b9a2c6795ef-s6-c30-600x336

Неслучайно рибата е наричана „храна за мозъка“. Заради безценните й омега-3 мастни киселини тя поддържа мозъка ни в добра форма и ни пази от деменция.

Смята се, че редовната консумация на мазни риби (като сьомга, скумрия, пъстърва и други) може да подобри паметта ни с 15%. Добре е да хапвате риба поне два пъти седмично.

Яйца

egg_chef

Те са истинска съкровищница, пълна с полезни за организма ни вещества. Освен това съдържат холин – това е витамин от групата В, който играе ключова роля във функционирането на мозъка.

Леща

plentils1_1429483c

Лещата е много богата на желязо. То пък снабдява мозъка с кислород, което му позволява да работа възможно най-добре.

Боровинки

Blueberries-One-Fruit-To-Include-In-Your-Diet-01

Малките сини плодове ни пазят от болести на мозъка, като деменция и Алцхаймер. Освен това те подобряват паметта ни и стимулират растежа на нови нервни клетки.

Мляко

Glass-of-milk-2009

Отдавна знаем, че млякото е продукт, който е много важен за костите и мускулите. Оказва се обаче, че приемът му има голямо значение и за мозъка. То съдържа антиоксидант, наречен глутатион, който се бори с окислителния стрес, който стои зад редица болести, като Алцхаймер и Паркинсон.

Овесени ядки

624-300-syrdechni-zaboliavaniia-holesterol-fasul-riba-oveseni-iadki

Съдържат много витамини от групата В, както и магнезий. Подпомагат синтеза на серотонин, а с комплексните си въглехидрати снабдяват мозъка с енергия.

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...
Close