4 особености на прочутия тест на Майерс-Бригс

4 особености на прочутия тест на Майерс-Бригс | Диана

Тестът на Майерс-Бригс за определяне на личностния тип (Mayers-Briggs Type Indicator MBTI) от десетилетия е стандартен метод за оценка на личността, но се превърна в мода едва наскоро, когато Сюзан Кейн и други уважавани лидери започнаха да ни окуражават да вникнем в ползите от интровертното лидерство. В прясно обявенияInfluence Research Project, компанията-собственик на MBTI, CPP, разкрива „ново изследване, според което личностните типове, на които е базиран тестът, са сложно свързани с успехите и провалите на вътреличностните влияния”. Организацията планира да ни представи повече детайли в предстоящ доклад.

Докато ги чакаме, главният инструктор по MBTI, Майкъл Сеговия, сподели някои разпространени погрешни схващания за личностните типове на Майерс-Бригс. Ето кои са те:

1. Интроверти и екстроверти всъщност не съществуват.

„Делим хората на интроверти и екстроверти, което всъщност не е правилно. Никой не е изцяло интровертен или екстровертен”, обяснява Сеговия. Вместо това се опираме на определени външни обстоятелства. Според него, всичко зависи от контекста на дадена ситуация. „Ако сте студент по време на лекция, може да демонстрирате по-екстровертно поведение, за да общувате по-добре с преподавателя, а когато сте у дома, да сте по-тихи.”

Какво означава това за вас: Хората сме способни както на екстровертност, така и на интровертност, затова не използвайте резултатите от теста или досегашния си опит като оправдание да не се развивате.

2. Съотношението между екстроверти и интроверти е почти 1:1

„Статистиката сочи, че 49% от населението на САЩ клони към екстровертност, а 51% – към интровертност. Всъщност такова съотношение се наблюдава по целия свят. Просто американската култура промотира екстровертността като по-здравословна”, казва Сеговия. Не е изключено обаче това разбиране да се преобърне, тъй като Facebook, Twitter и други невероятно успешни компании се управляват от по-интровертни личности.

Какво означава това за вас: Бъдете гъвкави в начина, по който оформяте фирмената си култура. Ако разделите офис средата само на открити пространства или само на изолирани кабинки, ще отблъснете половината си персонал.

3. Тестът винаги се променя.

MBTI е създаде през 1943 година и оттогава е претърпял безброй промени – затова по-добре не разчитайте на варианта, който сте правили в колежа или в началото на кариерата си. „Имаме цял изследователски екип, фокусиран върху валидността и надеждността на теста, както и на езика, използван в него”, обяснява Сеговия. Някогашният дълъг тест вече можете да направите онлайн в сайта на CPP само 20 минути.

Какво означава това за вас: Методи на оценяване като MBTI и StrengthsFinder са изключително лесни за въвеждане, така че нямате извинение, ако не сте ги добавили към „кутията с инструменти” на компанията си.

4. По-ранните версии на теста са имали своите особености.

„Според един по-стар вариант на MBTI, по-екстровертните хора имат склонността да мислят за онова, което последно са направили, вместо за това, което правят обикновено”, казва Сеговия. Ако например попълните теста в един особено хаотичен работен ден, резултатите ще клонят към структурирането, планирането и организацията – дори това да не е обичайният подход на човека. Изследователският екип е подобрил MBTI, за да се избегне подобно опорочаване на резултатите.

Какво означава това за вас: Никой тест не е безпогрешен. Когато оценявате себе си или другиго, винаги използвайте и своите наблюдения и интуиция.

Деймън Браун, предприемач и автор на книгата Our Virtual Shadow, за Inc.com