fbpx

3 лесни начина да излекуваме хроничното безсъние

233

На всички ни се случва да не спим достатъчно. Напрегнатото и забързано ежедневие често изяжда от времето ни за сън. Този начин на живот естествено вреди на организма много повече от това да усещаме, че ни се спи. Хроничното недоспиване се отразява на механизмите за възстановяване на мускулите, ставите, сухожилията, нервната система, сърцето и съдовете.

Намаленото количество сън предизвиква повишена секреция на кортизол в организма, което повишава и нивата на стрес, може да доведе до влошена координация, намалено време за реакция, да повлияе силата, енергийните нива в организма, да влоши настроението и да компрометира реакциите ви и способността за взимане на бързи решения.

Важно е да направите всичко възможно да подобрите качеството на съня, както и да увеличите времето за спане до 7-8 часа.

Освен да си наложите да спите повече и да си лягате навреме, какво още бихте могли да направите, за да възстановите организма си от липсата на сън?

Кажете „не“ на въглехидратите и кофеина следобед

Приемът на въглехидрати и кафе следобед (а да не говорим за вечерно време), е пагубен за съня и организма. Можете да си позволите прости и сложни въглехидрати, намиращи се в зеленчуците, но не и рафинирани захари. Те провокират прилив на кортизол, който не само предизвиква допълнителен апетит, но и трудности в заспиването.

Кофеинът пък е стимулант, който дава усещане за прилив на енергия вместо да успокои организма и нервната система, за да я подготви за сън. Достатъчното излагане на слънчева светлина през деня също допринася за образуването на витамин D в тялото. Този витамин има регенериращи свойства и потиска стреса и възпаленията в организма.

Ароматерапия

Силата на ароматите не трябва да бъде подценявана. Те могат да помогнат много в борбата с безсънието и трудностите в заспиването. Етеричното масло от лавандула и мента са идеални за целта.

Освен че успокояват нервната система и скъсяват времето за заспиване, маслата от мента и лавандула стимулират бдителността и паметта. Етеричното масло от розмарин пък подобрява дейността на мозъка.

Поговорете с някого

Звучи като занимание, което би ви разсеяло и разсънило, но всъщност не е така. Според изследванията социалните контакти подобряват съня и упражняват положително влияние върху процесите в организма. Освен това приятният разговор или общуването с близък човек стимулира креативното мислене и подобрява концентрацията.

Източник: az-jenata.bg.

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:
Коментари
Зареждане...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close