18 брилянтни начина да пестите време

Това са най-ефективните способи.

Всеки от нас има моменти, в които не успява да намери време и енергия да свърши всички запланувани за деня задачи. Има обаче техники, които могат да засилят продуктивността и концентрацията ви. Ето някои от най-ефективните от тях.

  1. Решете какво е важно за вас в следващите 5 години! 80% от това, което правите сега, няма да се превърне в нещо, ако нямате цел.

2. Сън, храна и упражнения могат да ви помогнат да утроите резултатите, защото те засилват фокуса, мотивацията и енергията.

3. Правилото на двете минути: ако може да направите нещо (като да отговорите на мейла или къщна работа), направете го сега. Планирайте за по-късно, ако ще ви отнеме 5 минути или повече.

4. Правилото на петте минути: най-доброто решение срещу отлагането е да си обещаете, че ще свършите голяма задача само за 5 минути. Съсредоточете се и я свършете.

5. Правило за продуктивност: ако искате да сте добри в нещо, вършете го всеки ден, включително на Коледа, Великден, празници. Без изключение. Малките навици, свързани с петминутното правило, ви помагат да създадете навици, с които ще действате бързо.

6. Вашата памет има лимит. Не може да запомните всичко, дори да сте гений. Пишете в тефтер, направете си списък, свалете апликации, които да ви напомнят. Колкото се може по-малко пособия и апликации. Използвайте например Google Calendar с Gmail.

7. Рутинни задължения: За да бъдете дисциплинирани, започвайте деня с планиране от сутринта и разпределете задълженията си. Така имате приоритети, избягвате ненужните дейности и правете това, което има значение.

8. Времеви интервали. В продължение на 30 минути правете само едно нещо – без мейли, телефони, разговори, социални мрежи. Носете слушалки. Не е казано, че трябва да слушате музика, но така хората няма да ви притесняват.

Вижте още:   Как медицинските диагнози въздействат върху пациентите? И защо може да са толкова опасни

9. Не започвайте деня си с четене на електронната си поща. Не го четете и в края на деня. Правете го три пъти на ден – в 11, 14 и 17 ч.

10. Отговаряйте веднага на мейлите, ненужните трийте, сортирайте важните.

11. Телефонните разговори. Не бъдете винаги на разположение. Оставете телефона на вибрация и връщайте само важните обаждания.

12. Сортирайте малките задачи – мейл, телефон, Facebook и т.н.

13. Най-важните неща: Започвайте с тях сутринта, като степенувате задължително – трябва – може. Мислете трезво. Взимайте важните решения сутрин и организирайте след това.

14. В какво сте силни? Питайте се в какво сте най-добри и какво може да направите точно сега. След това приложете правилото за петте минути.

15. Почивайте!!! Почивката прави чудеса и може да ви презареди.

16. Не правете нещо, което не искате, само за да ви похвалят.

17. Отстоявайте приоритетите си.

18. Не поемайте излишни ангажименти или чужди отговорности. Ако се наложи дори се правете на некомпететни. Това е дипломатичен начин да приложите предишното правило.