15 неочаквани начина да направите живота си по-хубав

1 904

Понякога дори най-простичките неща могат да променят ежедневието ви коренно.

Не можем да отречем, че колкото и да се стремим, стресът винаги ще е част от ежедневието ни.

Въпросът е дали ще бъде повече, или по-малко и дали ще му позволите да диктува живота ви.

Истината е, че нямате нужда от купчина книги за самопомощ, нито пък безкрайни списъци с цели, които да отмятате в края на всеки месец, за да постигнете хармония със себе си и чисто и просто да бъдете щастливи. Достатъчно е да започнете от малките неща. Защото, както казват хората, дяволът е в детайла, а това може да важи за абсолютно всеки аспект от живота ви.

Отделяйте по 5 минути за близките и приятелите си

Вместо да браузвате безцелно във Facebook и Instagram, което, признайте си, правите и по цял ден, посветете времето на прибиране до вкъщи на близките си. Дали ще им напишете съобщение, докато пътувате в автобуса, или ще си говорите (през блутут или на високоговорител, разбира се), докато сте в задръстване, няма никакво значение. Важното е, че сте отделили пет минути да ги попитате дали са добре, да ги поздравите за повод или да им пожелаете успех в ново начинание.

Организирайте личното си пространство

Да се чете като “Отървете се от всичко ненужно”. Трудно е да се отървете от всички онези неща, които вече не ви трябват, но веднъж направили го ще усетите колко по-приятно се чувствате у дома или в офиса. Отделете един или няколко поредни уикенда, през които да прегледате дрехите, обувките, книгите, списанията и всичко останало, което имате склонност да трупате. Отървете се от нещата, които нямат никаква стойност или вече не използвате. Запазете тези, които ви носят приятни спомени или имат сантиментална стойност. Всичко останало изхвърлете/дарете/подарете.

Оплаквайте се само в случай, че можете да предложите решение

Всички имаме моменти, в които просто ни писва и ни се приисква да се оплачем на някого. Но мрънкането заради самото мрънкане всъщност не е никак продуктивно. Вместо да търсите решение на проблема, вие всъщност го задълбочавате, обременявайки ума си с негативи. Отделете време да измислите по-добър подход и дори ако трябва поискайте помощ. В случай, че стигате до задънена улица, значи ситуацията е извън вашия контрол и оплакванията ви няма да постигнат нищо.

Гледайте хората в очите, когато им говорите

Лесно е да поддържате контакт с очи, докато слушате човекът отсреща, но се опитайте да го правите и когато вие самите говорите. По този начин не само изграждате собствената си увереност, но също така затвърждавате връзката си с другия.

Правете 5-минутно почистване на кухнята

Ще си кажете какво толкова може да се направи за 5 минути. Ами те са напълно достатъчни, за да изхвърлите боклука, храните с изтекъл срок от хладилника, да приберете чистите съдове и да избършете плотовете. Според науката, чистата и подредена кухня намалява емоционалния глад и улеснява здравословното хранене. Плюс това е много по-добре да отделяте по 5 минути всеки ден, вместо да прекарате половината събота в чистене, нали така?

Опитайте нещо ново

Хората се чувстват най-изпълнени с енергия, когато отиват отвъд границите на зоната си на комфорт. И тук не става дума само да се запишете на някакъв вид спорт, макар че наистина го препоръчваме. Посетете нов ресторант, кафене, планирайте близко или далечно пътуване, намерете си хоби… Изобщо разчупете рутината на ежедневието си и се старайте да колекционирате спомени, а не неща.

Научете се да обичате себе си

Наблюдавайте навиците си, поведението и моментите, в които взимате решения – достатъчно добре ли се отнасяте към себе си? Ако не, тогава се опитайте да бъдете по-състрадателни и по-мили, точно както бихте го направили за най-добрата си приятелка например. Непрекъснатите критики, които сами си отправяте, могат да бъдат пагубни за самочувствието ви, дори без да си давате сметка.

Откажете се от един месечен разход

Може да става дума за нещо малко, но ненужно, от което лесно можете да се лишите. Педикюр, абонамент или нещо друго незначително, чиято липса изобщо няма да усетите. Но същевременно ще успеете да спестите известна сума, макар и малка, която би ви била полезна в неочаквани ситуации.

Водете си позитивен дневник

Дали хартиен или под формата на бележки в телефона, няма никакво значение. Но поне веднъж в седмицата отделяйте време да си запишете от три до пет позитивни неща, които са ви се случили през последните седем дни. Понякога може да са по-малко, понякога – повече, но написани черно на бяло, те моментално ще подобрят настроението ви. А освен това можете да се върнете към тях и да ги препрочетете по всяко време.

5 неща, които успелите хора правят в неделя

Оправяйте леглото си сутрин

Отнема по-малко от две минути, но ви позволява да започнете деня си с нещо позитивно. Ако ви липсва мотивация, напомнете си колко по-добре се чувствате вечер, когато си лягате в оправеното легло, а не ви се налага тепърва да разплитате чаршафи и завивки.

Четете книга, вместо да ровите в телефона си

Следващият път, в който имате 30 свободни минути, не ги посвещавайте на безцелно губене на време. Вместо да прескачате от едно ненужно късче информация към друго, позволете на ума си да се съсредоточи в една идея. По този начин не само релаксирате от злободневните проблеми, но тренирате способността си да се фокусирате, което в днешни дни е по-голям проблем, отколкото осъзнават  хората. Което води до…

Фокусирайте се върху текущата си задача

Мултитаскингът невинаги означава по-добра продуктивност. Когато се опитвате да разделите вниманието си между няколко неща, обикновено свършвате по-малко, но стресът ви идва в повече. Отървете се от всичко, което ви разсейва. Ако трябва си давайте малки почивки между различните задачи, но когато започнете да правите нещо, просто го правете докрай.

Започнете с най-досадното нещо 

Или с други думи – научете се да подреждате приоритетите си. Когато започнете от сутринта с най-важната, а често и най-досадна задача, колкото и време да ви отнеме просто ще я отхвърлите и ще продължите напред. Ако я оставите за по-късно, рискувате да вгорчите целия си ден, мислейки единствено за нея.

Мислете, преди да говорите 

Думите имат невероятна сила. По-голяма, отколкото осъзнаваме. Често пъти с въпросната сила се сблъскваме по отрицателен повод, когато без да искаме сме наранили някого или когато самите ние сме потърпевши. Има една арабска поговорка, която гласи: “Дали това, което съм напът да кажа, е вярно? Дали е любезно? И дали изобщо е нужно?” Добре е да я превърнете в свое мото.

Отделяйте повече време за нещата, които обичате

Позволете си да се наслаждавате на нещата, които ви правят щастливи, без да се обвинявате, че губите времето си. Посветете съботната сутрин на себе си, наслаждавайки се на книга и кафе. Отделете поне един петък в месеца, за да се съберете на по питие с близките си приятелки.

Животът не е само работа и отношения. Времето, което посвещавате на себе си, също ви носи чувство за удовлетворение, така че в никакъв случай не се лишавайте от него.

Източник: http://www.missbloom.bg

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close