10 лесни начина да спестите 100-200 калории, без да се лишавате

245

Същевременно няма опасност да останете гладни, нито да се охарчите…

Ловкост на ръцете и никакво мошеничество, уверяват експерти по храненето. Те предлагат 10 лесни и ефикасни способа да орежете 100-200 калории от менюто си.

1. Пикантен сос вместо масло или кашкавал за яйцата

Мнозина за закуска предпочитат сварени яйца или омлет, като ги комбинират с масло или топено сирене. Вместо тях изпозвайте някой пикантен сос, който е много по-нискокалоричен.

2. Пресни плодове вместо сладко или конфитюр

Обичате препечени филийки със сладко или конфитюр. Те са много калорични. Заменете ги с пресни плодове или ги направете на желе.

3. Сменете капучиното с еспресо

Откажете се от големите чаши капучино, в което има мляко и каймак, а и трябва да го подсладите с повече захар в сравнение с малката елегантна чашка еспресо.

4. Горчица вместо майонеза или кетчуп

Вижте разликата: в 1 порция майонеза, която ще намажете на сандвича си има 100 калории, а в горчицата – по-малко от 10! Горчицата ще направи сандвича по-пикантен и ще спаси организма ви от 90-100 излишни калории.

5. Запечени картофи вместо пържени

Картофите не са калорични. В 100 г има 70-75 ккал. Но когато ги пържите олиото попива в картофите и увеличива тройно калоричността им. Вместо 75 килокалории поглъщате 200! Затова е по-добре да печете картофите.

6. Пюре от карфиол вместо от картофи

Ще спестите 100-150 ккал, ако вместо картофено пюре си направите пюре от карфиол. Вусът му е почти същият като на картофеното.

7. Пръскайте, а не заливайте салатата със зехтин

В 1 супена лъжица растително масло има 120 ккал! Ако обичате да поливате салата с зехтин така увеличавате калоричността й. Добре е да изпозвате специален пулверизатор за пръскане на салати или пък си пригответе дресинг ог лимонов сок и  ч.л. зехтин.

8. Свикнете да пиете чая или млякото без захар

Ако проявите издъжливост и 10-15 дни пиете чая, кафето или млякото си без захар, то след това изобщо няма да ви се иска да ги подсладявате.

9. Кисело мляко вместо сметана

Ако обичате да добавяте сметана в ястия или салати, може да я замените с кисело мляко. Калоричността му е наполовина по-малка.

10. Пълнозърнест вместо бял хляб

Калоричността на пълнозърнестия хляб не е много по-малка от тази на обикновения бял хляб. Но от пълнозърнестия хляб ще изядето доста по-малко, отколкото от белия и така ще спестите над 100 калории.

Други интересни статии, които подбрахме специално за Вас:

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Close